I høst har studentene teknikk- og bevegelsesklasser med dansekunstner Loan Ha. Loan er utdannet ved Skolen for samtidsdans (nå: Høyskolen for dansekunst) og P.A.R.T.S i Brüssel. Hun har blant annet jobbet med Dreamscreen prod. v/ Kristina Gjems, Sandy Williams, Pia Maria Roll og Impure Company v/ koreograf Hooman Sharifi.
I møte med studentene på Høyskolen for dansekunst vil Loan fokusere på hvordan en gjennom små forandringer kan endre måten en beveger seg på og uttrykket i dette. De første ukene har studentene jobbet med fysiske prinsipper som strekk, forlengelse og slipp. Videre har de jobbet alene og i duo, med fokus på kroppens ulike kontaktflater. Jeg har også introdusert ideen om rom, som det indre og ytre rommet. Hva skjer inni deg akkurat nå? Hvilke bevegelser har vi på innsiden? Studentene har fått i oppgave å legge merke til pusten, og registrere alle bevegelsene som skjer bare ved å puste, sier hun.
Heller enn å lære studentene en satt koreografi, gir Loan ulike bevegelsesoppgaver i sine klasser. Oppgavene har ulike innfallsvinkler, og kan romme forskjellige uttrykk – for alle er jo forskjellige, poengterer hun. Som danser er jeg ikke ute etter å skape imponerende glansbilder, men å snakke om mer komplekse kropper og identiteter i bevegelse, avslutter Loan. Se bilder fra klasse under:
Foto: Hanne Frostad Håkonsen
Heller enn å lære studentene en satt koreografi, gir Loan ulike bevegelsesoppgaver i sine klasser. Oppgavene har ulike innfallsvinkler, og kan romme forskjellige uttrykk – for alle er jo forskjellige, poengterer hun. Som danser er jeg ikke ute etter å skape imponerende glansbilder, men å snakke om mer komplekse kropper og identiteter i bevegelse, avslutter Loan. Se bilder fra klasse under:
Foto: Hanne Frostad Håkonsen
Heller enn å lære studentene en satt koreografi, gir Loan ulike bevegelsesoppgaver i sine klasser. Oppgavene har ulike innfallsvinkler, og kan romme forskjellige uttrykk – for alle er jo forskjellige, poengterer hun. Som danser er jeg ikke ute etter å skape imponerende glansbilder, men å snakke om mer komplekse kropper og identiteter i bevegelse, avslutter Loan. Se bilder fra klasse under:
Foto: Hanne Frostad Håkonsen
Heller enn å lære studentene en satt koreografi, gir Loan ulike bevegelsesoppgaver i sine klasser. Oppgavene har ulike innfallsvinkler, og kan romme forskjellige uttrykk – for alle er jo forskjellige, poengterer hun. Som danser er jeg ikke ute etter å skape imponerende glansbilder, men å snakke om mer komplekse kropper og identiteter i bevegelse, avslutter Loan. Se bilder fra klasse under:
Foto: Hanne Frostad Håkonsen
Heller enn å lære studentene en satt koreografi, gir Loan ulike bevegelsesoppgaver i sine klasser. Oppgavene har ulike innfallsvinkler, og kan romme forskjellige uttrykk – for alle er jo forskjellige, poengterer hun. Som danser er jeg ikke ute etter å skape imponerende glansbilder, men å snakke om mer komplekse kropper og identiteter i bevegelse, avslutter Loan. Se bilder fra klasse under:
Foto: Hanne Frostad Håkonsen
Heller enn å lære studentene en satt koreografi, gir Loan ulike bevegelsesoppgaver i sine klasser. Oppgavene har ulike innfallsvinkler, og kan romme forskjellige uttrykk – for alle er jo forskjellige, poengterer hun. Som danser er jeg ikke ute etter å skape imponerende glansbilder, men å snakke om mer komplekse kropper og identiteter i bevegelse, avslutter Loan. Se bilder fra klasse under:
Foto: Hanne Frostad Håkonsen
Heller enn å lære studentene en satt koreografi, gir Loan ulike bevegelsesoppgaver i sine klasser. Oppgavene har ulike innfallsvinkler, og kan romme forskjellige uttrykk – for alle er jo forskjellige, poengterer hun. Som danser er jeg ikke ute etter å skape imponerende glansbilder, men å snakke om mer komplekse kropper og identiteter i bevegelse, avslutter Loan. Se bilder fra klasse under:
Foto: Hanne Frostad Håkonsen
Heller enn å lære studentene en satt koreografi, gir Loan ulike bevegelsesoppgaver i sine klasser. Oppgavene har ulike innfallsvinkler, og kan romme forskjellige uttrykk – for alle er jo forskjellige, poengterer hun. Som danser er jeg ikke ute etter å skape imponerende glansbilder, men å snakke om mer komplekse kropper og identiteter i bevegelse, avslutter Loan. Se bilder fra klasse under:
Foto: Hanne Frostad Håkonsen