I forbindelse med CODA festivalen fikk studentene i oppgave å intervjue en av festivalkunstnerne. De kunne velge om de gjorde dette alene eller i grupper. Forrige fredag 25. oktober presenterte de disse intervjuene på en valgfri måte.
Emilie, Stine og Helene hadde intervjuet Angela Woodhouse (GB) og sett installasjonen hennes (Un)touched i foajeen i Operaen. De hadde også sett Flakkande Røynd av Solveig Styve Holte (NO) og Rannei Grenne (NO), og intervjuet sistnevnte. Felles for disse kunstnerne var at de hadde arbeidet med et score, og dette ble utgangspunktet for gruppas visning.
Scoret deres tok form som et kart, som beskrev hvordan de skulle bevege seg i rommet. Publikums plassering i forhold til utøverne var også en viktig del av uttrykket i begge forestillingene, og dette ble også utforsket i studentenes visning.
Maria, Emma-Sofie, Sunniva og Ola hadde intervjuet Ida Haugen (NO) som danser i forestillingen Orbo Novo av koreograf Sidi Larbi Cherkaoui, presentert av Nagelhus Schia Productions. Studentene hadde gjenskapt kaféopplevelsen fra intervjuet gjennom et stemningsfylt lydspor, tepper til å sitte på og servering av kaffe og kake. De var bl.a. nysgjerrige på hvilke arbeidsmetoder som var brukt i innstuderingen av forestillingen og på den markante scenografien.
Emma hadde sett forestillingen And So You See… av Robyn Orlin (ZA), og intervjuet den travle kunstneren over telefon. Intervjuet har fått en skriftlig form, med fokus på hvorfor hun tar avstand fra å gi seg selv tittelen «koreograf». Emma forteller at opplevelsen av å se forestillingen var en helt annen enn den hun hadde forventet seg, og at forestillingen endte med å bli den viktigste for henne under festivalen.
Foto: Ida Frømyr Borgen
Maria, Emma-Sofie, Sunniva og Ola hadde intervjuet Ida Haugen (NO) som danser i forestillingen Orbo Novo av koreograf Sidi Larbi Cherkaoui, presentert av Nagelhus Schia Productions. Studentene hadde gjenskapt kaféopplevelsen fra intervjuet gjennom et stemningsfylt lydspor, tepper til å sitte på og servering av kaffe og kake. De var bl.a. nysgjerrige på hvilke arbeidsmetoder som var brukt i innstuderingen av forestillingen og på den markante scenografien.
Emma hadde sett forestillingen And So You See… av Robyn Orlin (ZA), og intervjuet den travle kunstneren over telefon. Intervjuet har fått en skriftlig form, med fokus på hvorfor hun tar avstand fra å gi seg selv tittelen «koreograf». Emma forteller at opplevelsen av å se forestillingen var en helt annen enn den hun hadde forventet seg, og at forestillingen endte med å bli den viktigste for henne under festivalen.
Foto: Ida Frømyr Borgen
Maria, Emma-Sofie, Sunniva og Ola hadde intervjuet Ida Haugen (NO) som danser i forestillingen Orbo Novo av koreograf Sidi Larbi Cherkaoui, presentert av Nagelhus Schia Productions. Studentene hadde gjenskapt kaféopplevelsen fra intervjuet gjennom et stemningsfylt lydspor, tepper til å sitte på og servering av kaffe og kake. De var bl.a. nysgjerrige på hvilke arbeidsmetoder som var brukt i innstuderingen av forestillingen og på den markante scenografien.
Emma hadde sett forestillingen And So You See… av Robyn Orlin (ZA), og intervjuet den travle kunstneren over telefon. Intervjuet har fått en skriftlig form, med fokus på hvorfor hun tar avstand fra å gi seg selv tittelen «koreograf». Emma forteller at opplevelsen av å se forestillingen var en helt annen enn den hun hadde forventet seg, og at forestillingen endte med å bli den viktigste for henne under festivalen.
Foto: Ida Frømyr Borgen
Maria, Emma-Sofie, Sunniva og Ola hadde intervjuet Ida Haugen (NO) som danser i forestillingen Orbo Novo av koreograf Sidi Larbi Cherkaoui, presentert av Nagelhus Schia Productions. Studentene hadde gjenskapt kaféopplevelsen fra intervjuet gjennom et stemningsfylt lydspor, tepper til å sitte på og servering av kaffe og kake. De var bl.a. nysgjerrige på hvilke arbeidsmetoder som var brukt i innstuderingen av forestillingen og på den markante scenografien.
Maria, Emma-Sofie, Sunniva og Ola hadde intervjuet Ida Haugen (NO) som danser i forestillingen Orbo Novo av koreograf Sidi Larbi Cherkaoui, presentert av Nagelhus Schia Productions. Studentene hadde gjenskapt kaféopplevelsen fra intervjuet gjennom et stemningsfylt lydspor, tepper til å sitte på og servering av kaffe og kake. De var bl.a. nysgjerrige på hvilke arbeidsmetoder som var brukt i innstuderingen av forestillingen og på den markante scenografien.
Emma hadde sett forestillingen And So You See… av Robyn Orlin (ZA), og intervjuet den travle kunstneren over telefon. Intervjuet har fått en skriftlig form, med fokus på hvorfor hun tar avstand fra å gi seg selv tittelen «koreograf». Emma forteller at opplevelsen av å se forestillingen var en helt annen enn den hun hadde forventet seg, og at forestillingen endte med å bli den viktigste for henne under festivalen.
Foto: Ida Frømyr Borgen
Maria, Emma-Sofie, Sunniva og Ola hadde intervjuet Ida Haugen (NO) som danser i forestillingen Orbo Novo av koreograf Sidi Larbi Cherkaoui, presentert av Nagelhus Schia Productions. Studentene hadde gjenskapt kaféopplevelsen fra intervjuet gjennom et stemningsfylt lydspor, tepper til å sitte på og servering av kaffe og kake. De var bl.a. nysgjerrige på hvilke arbeidsmetoder som var brukt i innstuderingen av forestillingen og på den markante scenografien.
Emma hadde sett forestillingen And So You See… av Robyn Orlin (ZA), og intervjuet den travle kunstneren over telefon. Intervjuet har fått en skriftlig form, med fokus på hvorfor hun tar avstand fra å gi seg selv tittelen «koreograf». Emma forteller at opplevelsen av å se forestillingen var en helt annen enn den hun hadde forventet seg, og at forestillingen endte med å bli den viktigste for henne under festivalen.
Foto: Ida Frømyr Borgen
Maria, Emma-Sofie, Sunniva og Ola hadde intervjuet Ida Haugen (NO) som danser i forestillingen Orbo Novo av koreograf Sidi Larbi Cherkaoui, presentert av Nagelhus Schia Productions. Studentene hadde gjenskapt kaféopplevelsen fra intervjuet gjennom et stemningsfylt lydspor, tepper til å sitte på og servering av kaffe og kake. De var bl.a. nysgjerrige på hvilke arbeidsmetoder som var brukt i innstuderingen av forestillingen og på den markante scenografien.
Emma hadde sett forestillingen And So You See… av Robyn Orlin (ZA), og intervjuet den travle kunstneren over telefon. Intervjuet har fått en skriftlig form, med fokus på hvorfor hun tar avstand fra å gi seg selv tittelen «koreograf». Emma forteller at opplevelsen av å se forestillingen var en helt annen enn den hun hadde forventet seg, og at forestillingen endte med å bli den viktigste for henne under festivalen.
Foto: Ida Frømyr Borgen
Maria, Emma-Sofie, Sunniva og Ola hadde intervjuet Ida Haugen (NO) som danser i forestillingen Orbo Novo av koreograf Sidi Larbi Cherkaoui, presentert av Nagelhus Schia Productions. Studentene hadde gjenskapt kaféopplevelsen fra intervjuet gjennom et stemningsfylt lydspor, tepper til å sitte på og servering av kaffe og kake. De var bl.a. nysgjerrige på hvilke arbeidsmetoder som var brukt i innstuderingen av forestillingen og på den markante scenografien.