Studentene har hatt dansekunstner Rannei Grenne i teknikk og bevegelse gjennom hele høsten og nå til våren. Rannei er utdannet dansekunstner fra Skolen for Samtidsdans 2008-2010 og Dans och Cirkushögskolan (BA i dans) 2010-2013. Grenne jobber skapende og utøvende med dans, med base i Oslo.
Dette sier Rannei om sine timer:
- I mine timer denne perioden har vi fokusert mye på bevisstgjøring av valg vi tar. Vi har brukt mye tid på å virkelig kjenne etter i kroppen hva vi faktisk gjør og hvordan vi gjør det. Et annet fokus har vært spenning/avspenning. Hvordan bruker vi spenning, eller kraft for å sette i gang bevegelse. Hvor mye kan jeg spenne musklene i kroppen. Hvordan bruker vi kraft for å forflytte oss, gjennom å skyve fra gulvet, som i et hopp for eksempel. Hvordan vi kan jobbe økonomisk; altså slippe opp spenninger, eller hvordan porsjonere ut kraften, slik at vi kan holde ut over lengre tid. For eksempel – hvor spenner det i kroppen og kan jeg slippe den spenningen og fremdeles være i den samme posisjonen, men også motsatt – hvor mye kan jeg spenne og hva gjør det med bevegelsene jeg gjør. Vi har ofte begynt med et fokuspunkt, og så bygd på med flere og flere oppgaver i løpet av timen.
- Jeg håper studentene har brukt timene til å utfordre seg selv i både hva de gjør og hvordan de gjør det. Og at de ser at de kan gå lengre i utforskningen av noe selv om det er utfordrende på ulike måter, og gjennom det se mer av sitt potensiale; at de greier mer enn de kanskje tror. Jeg håper de finner mange muligheter i egen kropp og uttrykk gjennom oppgavene jeg gir."
Foto: Lilja Björk Haraldsdóttir
- Jeg håper studentene har brukt timene til å utfordre seg selv i både hva de gjør og hvordan de gjør det. Og at de ser at de kan gå lengre i utforskningen av noe selv om det er utfordrende på ulike måter, og gjennom det se mer av sitt potensiale; at de greier mer enn de kanskje tror. Jeg håper de finner mange muligheter i egen kropp og uttrykk gjennom oppgavene jeg gir."
Foto: Lilja Björk Haraldsdóttir
- Jeg håper studentene har brukt timene til å utfordre seg selv i både hva de gjør og hvordan de gjør det. Og at de ser at de kan gå lengre i utforskningen av noe selv om det er utfordrende på ulike måter, og gjennom det se mer av sitt potensiale; at de greier mer enn de kanskje tror. Jeg håper de finner mange muligheter i egen kropp og uttrykk gjennom oppgavene jeg gir."
Foto: Lilja Björk Haraldsdóttir
- Jeg håper studentene har brukt timene til å utfordre seg selv i både hva de gjør og hvordan de gjør det. Og at de ser at de kan gå lengre i utforskningen av noe selv om det er utfordrende på ulike måter, og gjennom det se mer av sitt potensiale; at de greier mer enn de kanskje tror. Jeg håper de finner mange muligheter i egen kropp og uttrykk gjennom oppgavene jeg gir."
Foto: Lilja Björk Haraldsdóttir
- Jeg håper studentene har brukt timene til å utfordre seg selv i både hva de gjør og hvordan de gjør det. Og at de ser at de kan gå lengre i utforskningen av noe selv om det er utfordrende på ulike måter, og gjennom det se mer av sitt potensiale; at de greier mer enn de kanskje tror. Jeg håper de finner mange muligheter i egen kropp og uttrykk gjennom oppgavene jeg gir."
Foto: Lilja Björk Haraldsdóttir
- Jeg håper studentene har brukt timene til å utfordre seg selv i både hva de gjør og hvordan de gjør det. Og at de ser at de kan gå lengre i utforskningen av noe selv om det er utfordrende på ulike måter, og gjennom det se mer av sitt potensiale; at de greier mer enn de kanskje tror. Jeg håper de finner mange muligheter i egen kropp og uttrykk gjennom oppgavene jeg gir."
Foto: Lilja Björk Haraldsdóttir
- Jeg håper studentene har brukt timene til å utfordre seg selv i både hva de gjør og hvordan de gjør det. Og at de ser at de kan gå lengre i utforskningen av noe selv om det er utfordrende på ulike måter, og gjennom det se mer av sitt potensiale; at de greier mer enn de kanskje tror. Jeg håper de finner mange muligheter i egen kropp og uttrykk gjennom oppgavene jeg gir."
Foto: Lilja Björk Haraldsdóttir
- Jeg håper studentene har brukt timene til å utfordre seg selv i både hva de gjør og hvordan de gjør det. Og at de ser at de kan gå lengre i utforskningen av noe selv om det er utfordrende på ulike måter, og gjennom det se mer av sitt potensiale; at de greier mer enn de kanskje tror. Jeg håper de finner mange muligheter i egen kropp og uttrykk gjennom oppgavene jeg gir."
Foto: Lilja Björk Haraldsdóttir